Pressemeddelelse
Chrisco samarbejder med anden berørt aktør i forbindelse med grundige tests af Chrisco Tyggeruller med kylling, 10 stk.
Efter problemer med Tyggeruller med kylling, 10 stk. (varenr. 12457, EAN 5764630124578) har Chrisco opsagt samarbejdet med underleverandøren. Virksomheden arbejder nu tæt sammen med en anden international aktør for at identificere årsagen til hundenes adfærdsændringer.
Køge, 15. januar 2025 – I december sidste år blev Chrisco Tyggeruller med kylling, 10 stk. mistænkt for at give hunde bekymrende adfærdsændringer. Som reaktion herpå tilbagetrak virksomheden produktet den 12. december og de resterende fem produkter fra samme underleverandør den 19. december. Endvidere blev samarbejdet med underleverandøren opsagt med øjeblikkelig virkning. Chrisco er stadig i fuld gang med at undersøge årsagen bag hændelsen i samarbejde med en anden virksomhed i Finland, hvor der er observeret lignende tilfælde.
"Vi har taget sagen meget alvorligt fra første dag. Så snart vi blev bekendt med problemet, skred vi til handling. Lige nu fokuserer vi på at finde årsagen bag problemet,” siger Brian Christensen, adm. direktør hos Chrisco, og fortsætter:
"Vi er i dialog med en anden berørt virksomhed i Finland, som desværre har haft lignende problemer med samme underleverandør som os."
Efter den øjeblikkelige tilbagetrækning har Chrisco iværksat deres egen analyse af problemet. De testresultater, de har modtaget indtil videre, har ikke påvist nogen abnormiteter i produktet. Det betyder, at der endnu ikke er identificeret noget, der umiddelbart kan forklare de rapporterede problemer. Chrisco fortsætter naturligvis med at teste og har fået adgang til testdata fra den anden berørte virksomhed i Finland.
Samarbejde på tværs af landegrænser
Den finske virksomhed, som Chrisco blandt andet er i dialog med, har gennemført over 2.000 analyser efter lignende problemer med samme underleverandør.
"Det viser sig, at vi desværre er langt fra de eneste, der har oplevet alvorlige problemer med den pågældende underleverandør. Men det betyder også, at der nu samarbejdes på tværs af landegrænser for at finde frem til årsagen bag problemet," siger Brian Christensen.
Hos Chrisco tager man sagen meget alvorligt og håber, at årsagen kan findes hurtigt. Chrisco har solgt godbidder og tyggeting siden 1977, og det er første gang, der har været disse problemer med et af deres produkter.
Chrisco opfordrer forbrugere, der har spørgsmål, til at kontakte kundeservice på chrisco@chrisco.dk eller via kontaktformularen på www.chrisco.dk.